Blog

Blog

T-Rex-Illustration-Square_f6fab375-508d-4e9d-a6a3-1b386a859514_2048x

Môžete nám povedať niečo o sebe?

To je asi tá najťažšia otázka! Som architekt a parfumista. Môže sa zdať, že tieto dve profesie nemajú nič spoločné, ale myslím si, že majú spoločný práve cit. Napríklad pocit, keď prvýkrát vojdete do Michelangelovej knižnice vo Florencii alebo pocit, keď prvýkrát ovoniate kvet tuberózy. Oba pocity majú zjavne rozdielny pôvod, no sú tak hlboko ľudské a zároveň mimo toho, čo poznáme, našej kultúry, schopností, predsudkov, či vedomostí. Je to čistá sila prírody a tu príroda vyjadruje samu seba cez hmotu a priestor, cez kvety. Je jednoduché vidieť sa v krásnej nálade so správnym svetlom padajúcim skrz konáre stromov, je to priestorový dojem. A je úplne jedno, či je to výtvor človeka alebo výtvor prírody.
Ste najprv architekt, až potom parfumista

Som najprv architektom, pretože architektúre som sa venoval dlhšie. Dlhý čas som sa cítil istejšie vo svete architektúry než vo svete parfumov, pretože to bolo to, čo som vedel lepšie. Teraz sa cítim neisto v oboch svetoch, pretože sú to dva úplne odlišné odbory, ktoré v rovnaký čas koexistujú v mojom živote. Oba ma však naučili niečo o sebe a mám ich oba veľmi rád. Netreba sa trápiť tým, čo človek „oficiálne“ robí.
Kedy ste sa začali zaujímať o parfumy a parfumériu?

Pred 8-9 rokmi. A musím priznať, že som nikdy nebol parfumový človek, nikdy som nebol posadnutý parfumami, ktoré som nosil alebo sa o parfumy zvlášť zaujímal. K parfumérii som sa dostal, keď som sa začal zaujímať o rastliny – stromy, kríky a kvety. Bol som „buchnutý“ do prírody a snažil som sa ju pochopiť. Dostal som sa k parfumérii tým, že som experimentoval s prírodou, sekal a extrahoval veci, hral sa so surovými materiálmi a nakoniec som si povedal dobre, skúsim simulovať určité aspekty vôní, ktoré vytvára príroda, materiálmi, ktoré som mal poruke. A tak som začal tvoriť, aby som zreprodukoval myšlienku prírody a veľmi rýchlo som skončil, pretože to bolo príliš zložité. Príroda to robí lepšie. Tak som začal s vyrábaním parfumov nečakanou cestou.
Roky som sa hral s prírodnými surovinami, pretože to bolo pre mňa jednoduchšie spojiť si ich so zdrojmi vizuálne – keď si predstavíte záhradu s borovicami, ružami či trávou atď, tak vidíte, ktoré materiály môžete spájať dokopy. Skúšal som mnohými súkromnými experimentami vytvorenie mini krajiny a nazval som ich mini krajinami, pretože jednou z fascinujúcich vecí na architektúre je abstrakcia. Tak som pochopil, že tá „záhrada“, ktorú som sa snažil vytvoriť, už nebola vizuálnou záhradou, ale ideálnou záhradou, ba čo viac, už nie je ani ideálnou záhradou, je to krajina, idea, koncept.
Je pre mňa nesmierne dôležité rozumieť výsledkom mojich súkromných experimentov. Čelil som množstvu otázok, keď som ich študoval. Chcel som dosiahnuť určitý výsledok pre koncept, ktorý som mal v hlave a nie vždy sa mi darilo. Preto som sa pustil do štúdia organickej chémie zo super nudných kníh a veľakrát som aj dokázal nájsť možné odpovede na niektoré z otázok. Počas štúdia premýšľate tiež nad inými cestami, takže sa učíte aj nepriamo. Stále sa však ešte učím, je to nepretržitý proces.
Ako dlho ste experimentovali s vôňami, kým ste sa rozhodli zverejniť váš prvý parfum?

Bolo niekoľko prvých experimentálnych parfumov, ktoré som dal vyskúšať rodine a priateľom. Ale Maai bol oficiálne prvý skutočný parfum, ktorý vyšiel na trh asi pred 5 rokmi.

Spomínam si, keď vyšiel na trh, bola to mediálna senzácia a samozrejme, stal sa hitom! Prekvapilo vás pozitívne prijatie?

Pozitívne prijatie a reakcie od ľudí, ktorých som nepoznal, ma neskutočne prekvapili. Naozaj som si myslel, že sa ľudia zbláznili, keď sa im Maai od začiatku tak páčil! Nemohol som tomu uveriť, keďže to bol ozaj len jeden veľký experiment v mojom malom svete. A zrazu mi ľudia z celého sveta začali posielať emaily „Môžem dostať vzorku? Môžem dostať vzorku?“ V tom istom čase som začal čítať o Maai a bolo to šokujúce – v pozitívnom zmysle. Dobré komentáre a recenzie mi vlastne pomohli pochopiť, čo som spravil, pretože som si nebol uplne vedomý procesu tvorby a čo ten parfum znamenal.

O čom je Maai?

Osobne si stále nie som istý! Čo sa týka Maai, dôverujem úsudku mnohých ľudí. Pre mňa je Maai konfliktom, ktory stále mám ohľadom tuberózy – je to boj medzi tuberózou a mnou a ako by Maai mohol odhaliť isté vône, ktoré sa v parfume hrali na schovávačku.

Keď ste vytvárali Maai, mali ste už naštudované klasické parfumérske štruktúry a použili ste ich alebo ste nikdy nešli podľa pravidiel či manuálu?

Toto je veľmi chúlostivá otázka, lebo keď poviem „áno“, všetko dáva zmysel. Keď poviem „nie“, tak to môže vyznieť akoby tam nebola žiadna ambícia. Ale skutočná odpoveď je, že ja vlastne neviem, pretože som toho veľa o klasických parfumoch v tom čase nevedel. Myslím, že to bola skôr náhoda, že voňal ako klasická cyprišová vôňa (chypre). Prekvapilo ma, že mnohým ľudom pripomínal skôr parfum z dávnych čias. Myslel som si, že to bolo niečo nové! Nepoznám a neskúšam toľko parfumov, no nie preto, že by som nechcel, prosto je to tak. Zaujímam sa o parfumy, no zároveň aj nie. Neexistuje nič, čo by som chcel zúfalo ovoňať, či už nový alebo starý parfum. Chcem tým povedať, že dokážem žiť bez toho, aby som poznával a ovoniaval parfumy.
Po Maai ste vytvorili AEON 001 pre inú parfumérsku značku a tá sa rozhodla zámerne utajiť meno tvorcu. (Iróniou je, že toto bola bežná prax parfumérskych spoločností v minulosti a v posledných rokoch sa to deje práve naopak a meno tvorcu sa zverejňuje.) Mnohí ľudia správne vytušili, že to bola vaša práca – vlastne, ľudia často vravia, že vaše parfumy majú špecifický štýl. Súhlasite s tým? Ako by ste opísali vaš štýl?
Ako môžem nesúhlasiť? Verím, ak ľudia hovoria, že mám svoj štýl a nebojujem s tým. Teda pokiaľ to chcete nazývať štýlom. Sme tým, čím sme a to sa nedá oklamať. Nechcem sa tváriť, že som iný, ako naozaj som, a to asi platí aj pre parfumy.

AEON 001 bol fantastický projekt. Tá myšlienka utajiť tvorcu patrila v skutočnosti mne, pretože som veril, že parfum musí byť väčší než jeho tvorca. V tomto malom svete sme občas príliš posadnutí tým, aby sme vedeli, kto niečo vytvoril, a to nie je cesta ako sa priblížiť k samotnému parfumu.

A ako by ste opísali váš štýl?

Neviem. Jediné ako to viem opísať je, že je v tom zahrnutý technický proces – snažím sa vytvárať mini kolízie medzi každou ingredienciou, ktorú používam. Každá ingrediencia vonia inak so svojím protipólom, takže keď použijeme látku spolu s jej „nepriateľom“ a dosiahneme balans, tak dostaneme aj zaujímavý výsledok, ako keď použijeme citrus na vyváženie jeho najhoršieho nepriateľa…
Čo je nahorším nepriateľom citrusu?

To závisi od bojiska. Najhorším nepriateľom citrusu môže byť hlboký živočíšny tón. Môže to však tiež byť mimoriadne bujný kvet, taký prekypujúci, že sa prebíja von a citrus sa ho snaží zneutralizovať hneď od začiatku, ale citrus sa skoro stráca a kvet vyhráva.
Ľudia často popisujú vaše parfumy ako majúce bombastickú nosnosť a dlhotrvajúcu kvalitu. V čom je ten trik?

V používaní množstva materiálov! (smiech) Podstatná je vysoká koncentrácia parfumu! Podľa mňa hocičo, čo má menej ako 20 percent, nebude fungovať. Pracujem s mnohymi látkami a tých musí byť veľké množstvo na dosiahnutie toho správneho účinku.
A čo syntetické aromatické látky?

Trouchu som sa naučil používať aromatické látky a sú absolútne funkčné. Milujem aromatické látky, ale nemôžem povedať, že ich používam 50/50 v akejkoľvek receptúre. So všetkými prírodnými látkami je to ako na bojovom poli zo 17. storočia, ale s aromatickými látkami je to zrazu ako vziať na niekoho laserovú zbraň alebo atómovu bombu. Preto je pre mňa nesmierne zaujímavé a vzrušujúce zmiešať ich.
Taktiež vytvárate parfumy klientom na mieru. Môžete mi o tom povedať viac? Radi ich tvoríte?
To je pravdepodobne to, z čoho som sa za posledných štyri až päť rokov tešil najviac, pretože je to veľmi odlišné od vytvárania a predaja vlastného parfumu. Keď pracujete s klientom na zakázkovom projekte, máte veľmi intímny vzťah a snažíte sa naučiť veľa vecí predovšetkým od osoby pred vami. Zároveň sa snažíte oslobodiť tú osobu od určitých predsudkov a zaujatých myšlienok. Takže je to veľmi náročný proces, lebo veľakrát som od ľudi počul: „Ach, parfum, ktorý chcem, musí mať toto a tamto“ a nakoniec skončili s niečím úplne iným, pretože procesom zistili, že látka alebo predstava nejakého parfumu, ktorý nenávideli, je v skutočnosti len utkvelou predstavou, no pokiaľ sa vyskúša iným spôsobom, môžu zmeniť svoj názor.
Navrhovanie parfumu na mieru mi prináša tiež skvelú príležitosť experimentovať s materiálmi, ktoré sú príliš drahé na použitie vo väčšej produkcii. A každý z mojich klientov mi naozaj dal možnosť preskúmať vône, materiály, procesy, spôsoby, ako ich robiť a nakoniec dostali tie najrozmanitejšie parfumy k svadbám, pre zaľúbencov, slávnych ľudí alebo úplne anonymných ľudí. Je to náročná, zaujímavá a super zábava a niekedy mi práve tieto parfumy na mieru dali inšpiráciu pre moje vlastné parfumy.
Príležitostne vidím, že na Facebooku uverejňujete fotky vašej neparfumérskej práce, ako je dizajn batérie či návrhy interiérov obchodov. Zdá sa mi, že nikdy nemáte núdzu o projekty. Máte niekedy v úmysle venovať sa parfumérii na plný úväzok a rozšíriť distribučnú sieť?
Myslím si, že moja vášeň pre parfumy potrebuje k prežitiu architektúru, nie kvôli finančnej stránke veci, ale poskytuje jej akúsi protiváhu. Vôňa je ako kúsok oblaku – pominuteľná, je ťažké ju zachytiť a sledovať. Ale keď vojdete do budovy, ktorú ste navrhli, uvidíte čisté, fyzické, ťažké, betónové, oceľové konštrukcie a toto fyzično vytvára protiváhu.
Nemyslím si, že by som niekedy zanechal architektúru a venoval sa parfumérii na plný úväzok. Nemám ani v pláne rozširovať moju maloobchodnú sieť alebo zvýšiť výrobu atď. Viete, je to ako so vzorcom, pokúšate sa dosiahnuť rovnováhu vecí. Neznamená to, že to musí byť príjemná rovnováha. Ale je to moja vlastná rovnováha.
Pre mňa bola distribučná sieť vždy veľmi, veľmi založená na osobných vzťahoch. Bol som dosť šťastný, že som mohol pracovať s niektorými úžasnými ľuďmi. A neverím, že treba mať o dva alebo tri obchody viac, aby sa predalo len o 10, 20 či 30 flakónov viac. Viem, že to vyžaduje čas a sústredenie, treba sa zamerať na dobré veci na vytvorenie dobrých obchodných vzťahov.
V posledných rokoch ste boli v porote udeľovania cien Umenie a Čuch / Arts and Olfaction (A & O). Ako sa to stalo?
Toto sa stalo hlavne z dôvodu Maai. Maai sa tiež podieľal na veľmi zaujímavom a zábavnom projekte o „smell-o-vision“ („vôňa a vízia“ – premietajúce kino bolo vybavené špeciálnym zariadením, ktoré v pravý čas vypustilo odpovedajúcu vôňu, ktorá bola dôležitá pre dej filmu) filme z roku 1960 s názvom „Vôňa tajomstva“. Inštitút Umenia a Čuchu / Arts and Olfaction spoločne s producentkou Tamarou Burnstockovou ho znovu vydali a snažili sa vytvoriť novú vôňu pre „vôňu“ filmu (“scent track”). V pôvodnom filme hrala hlavnú ženskú hrdinku Elisabeth Taylor a nosila parfum nazvaný „Vôňa tajomstva“ od Elsy Schiaparelli. Teraz sa rozhodli použiť Maai ako jej parfum vo filme. A keď sme sa dostali do kontaktu s inštitútom, stretol som sa so Saskiou Wilson-Brownovou (riaditeľkou A & O). Tak sme sa stali priateľmi a neskôr som sa zapojil do procesu oceňovania.
Čo ste zistili? Získali ste nejaké tajné poznatky z hodnotenia toľkých parfumov?
Získal som skúsenosti z práce iných ľudí. Ale je to aktivita, ktorú inak sám veľmi nerobím. Byť porotcom vás takmer núti hodnotiť a ovoniavať veci, ktoré nikdy neucítite, a to je super zaujímavé. Niekedy je naozaj namáhavé porozumieť tomu, čo ovoniavam, ale zriedkavo cítim parfum, ktorý sa mi zda zlý. Je však pre mňa veľmi dôležité, aby som pochopil, čo sa tvorca snaží povedať prostredníctvom parfumu – niektorí ľudia rozprávajú tak potichu, že takmer neviete, čo hovoria, iní ľudia sú zas príliš hluční a niektorí ľudia používajú vulgarizmy atď. Porotcom pre ceny A & O som bol posledné tri roky. V každom parfume je niečo, čo stojí za to počuť. Takže to som sa naučil. Tým, že som bol v porote, som sa naučil načúvať parfumom.
Zistili ste, aký typ parfumov má tendenciu vyhrať cenu?
Vôbec! Videl som, ako v priebehu rokov vyhrávali tie najrozmanitejšie parfumy. Som veľmi spokojný s rôznorodosťou a jedinečnosťou a viete, keď ocenenie vyhral Zoologist Bat (v roku 2016), myslel som si, že to bolo úžasné. Bolo to pre mňa veľmi dôležité, pretože Bat nebol parfum určený na to, aby získal nejakú cenu vôbec. V určitom ohľade bol príliš extrémny, príliš koncepčný, príliš ťažký na pochopenie, náročný na spracovanie narozdiel od toho, na čo sme zvyknutí, a tieto ťažkosti nie sú žiadúce, keď chceš vyhrať nejakú cenu. Niekedy je jednoduchšie ísť tou ľahšou cestou, viete? Myslím, že to dokazuje, že možnosti získania ceny A & O sú veľmi pestré. Skutočne to spochybnilo vnímanie toho, kto môže vyhrať alebo prehrať. Myslím, že je to veľmi vzrušujúci proces a naozaj pomáha ľuďom pochopiť nové možnosti a nové smery.
Poďme sa rozprávať o Tyrannosaurus Rex!

Konečne!
Živo si spomínam, ako tento projekt začal – prvýkrát som sa s Vami stretol v roku 2016 počas oceňovania Arts and Olfaction a vymenili sme si naše parfumy. Dal som vám flakón Bat a vy ste mi dali flakón Maai! Asi o rok neskôr som sa s Vami stretol v Miláne na výstave parfumov Esxence. Žartom som vám povedal, že ak by som mohol premenovať váš vetiver parfum, nazval by som ho T-Rex, pretože mi voňal veľmi primitívne a nebezpečne. Povedal som, že by ste možno mali vyvinúť T-Rex pre Zoologist a obaja sme to okamžite vysmiali. Nasledujúci deň skoro ráno ste mi ale poslali správu, že chcete pracovať na tom projekte, pretože vam to nešlo z hlavy. Neskôr sme sedeli v reštaurácii a hodiny hovorili o tom, ako by to malo voňať.
Moja vízia T-Rexu bola hlasná, chaotická, primitívna, nebezpečná vôňa. Chcel som, aby sa táto vôňa stala čuchovou verziou fantastickej farebnej ilustrácie z prírodovednej učebnice – fascinujúca, veľa vecí odohrávajúcich sa na pozadí ako vulkanické erupcie, lesné požiare, užasná gigantická flóra a fauna a samozrejme, T-Rex trhajúci telo svojej úbohej obete. Ako už asi viete, som veľmi vizuálny a keď sa projekt začína, rád posielam parfumérom „mood board“ (koláž farieb, štruktúr, vybraných prvkov, ktoré spolu vytvoria požadovanú atmosféru) alebo foto koláž. Vďaka tomu dúfam, že parfumér sa nechá inšpirovať a prenesie pocity, ktoré mood board vyvoláva, do svojej tvorby. Potom ste mi povedali, že vy nie ste vizuálny a pokiaľ ide o parfumériu, vám parfumy skôr „znejú“. Mohli by ste to rozviesť? Ako T-Rex „znie“ vám?
Je ťažké hovoriť o parfume, pretože nemáme slovnú zásobu na úplné popísanie vôní. Takže nie je nič zlé na odvolávaní sa na obrázky alebo umenie. Pre mňa je zvuk najbližším odkazom, pretože má prchavú prítomnosť. Začína, exploduje, rozširuje sa a potom stráca. Nezáleží na tom, či ide o zvuk auta, ktoré prechádza okolo alebo zvuk Mozartovho koncertu. Je to skôr o tom, ako sa zvuk prejavuje, ako dokazuje svoju telesnosť prostredníctvom vibrácií vzduchu. Takže niekedy je pre mňa jednoduchšie premýšľať o „vibráciách“ parfumu ako vo zvukoch viac ako v obrazoch. Parfumy potrebujú priestor, aby sa rozvinuli, bez priestoru by nebol žiadny „zvuk“ a nič by sme necítili. Takže istým spôsobom potrebujú architektúru, kde sa môžu odrážať, ako keď idete proti múru a odrazí vás späť.

Takže ako „znie“ T-Rex vám?

Mne T-Rex znie ako veľmi jemný zvuk. Jemný, plynulý, takmer otravný šum. Je to ako nepretržité kvapkanie rôsolovitej látky z listu alebo krv tečúca z úst. Zvuky prehĺtania, dravé zvuky vody padajúcej z rieky do jazera, rôzne zvuky vody z ďalekej vzdialenosti … je to vlastne veľmi vizuálne. (smiech)
A aké ingrediencie ste sa rozhodli použiť, aby ste to dosiahli?

V T-Rexe som sa pokúsil použiť látky, ktoré považujem za „nepriateľov a priateľov“. Použil som veľmi zemité látky ako pačuli, aby som vytvoril pevný základ alebo horizontálnu rovinu. Hneď nad horizontálnou rovinou je vonná kvetinová vrstva vyrobená z rôznych kvetov ako je ylang ylang alebo champaca. Je ľahšia, vzdušná, ale nie taká ľahká, aby uletela hore k oblohe, len dostatočne ľahká na to, aby sa rozvinula, potom vrátila späť v kvapôčkach a vytvorila tak akési zvuky. Ako keď kvapky narazia na zem alebo kalné jazero. Niektoré látky, ako napríklad dym, sa odrazia späť a odparia sa, zatiaľ čo pačuli sa absorbuje. Tieto hmoty stúpajú a klesajú a vytvárajú tak predmet môjho záujmu.
Keď som skúmal dinosaury, dočítal som sa, že na vrchole ich existencie (obdobie Kriedy), začali prvýkrát kvitnúť rastliny. Trval som na tom, aby T-Rex mal silný kvetinový akord. Ohrozilo to vašu pôvodnú víziu T-Rexe? Myslíte si, že sme obetovali divokosť parfumu pridaním kvetín?
Vôbec nie. V skutočnosti považujem kvetinové tóny v T-Rexe za absolútne nevyhnutné. Ak sa nad tým zamyslíte, tak čo sa týka vytvorenia parfumu zvaného T-Rex, nemáme sa vlastne čoho chytiť. Pôvodne som chcel, aby T-Rex vôňal po plastových hračkách, pretože to je prvý zápach, ktorý si spájame s dinosaurami. Spoliehame sa na štúdie publikované vedcami, ale buďme úprimní, nemáme ani tušenie, ako v tom čase voňali kvety. Netušíte, ako voňali tie obrovské zvieratá. Neexistuje ani jeden zápach, na ktorý sa môžete verne odvolať, pretože ten svet zanikol bol pred miliónmi rokov. Takže je dôležité, aby sme sa oddali stereotypnej myšlienke, ako si predstavujeme, že veci voňali, či už ide o gigantické kvety s tučnými lupeňmi pokrytými kvapkajúcim nektárom, lesný požiar a explodujúca láva, ktorá sa vylieva zo sopiek a vlieva do trhlín, navzájom sa zabíjajúce zvieratá žerúce obrovské listy… ale ako vonia ten list? Ako voňajú tie kvety? Ako vonia Zem?
Myslím, že T-Rex mal mať všetky tradičné čínske prvky – kov, drevo, vodu, oheň a zem. Nie preto, aby parfum voňal ako čínska medicína, ale týchto päť elementov tam muselo byť. Takže je tu prenikavá poloha kovových tónov krvi. Poloha tečúcej bahnitej hmoty, ktorá predstavuje vodu, vône dymu a ohňa explodujúcej sopky, zeme ako pohybujúceho sa ohniska, do ktorého kvapká krv. A vzduch, ten ma v čase tvorenia T-Rexa fascinoval – musel v ňom byť aj nejaký aspekt neba, pretože vždy vám napadnú veľké stromy, veľké zvieratá, veľké zem, ale dokážete si v tom období predstaviť oblohu? Muselo to byť úplné šialenstvo! Pravdepodobne sa tu krížili dva mesiace, slnko bolo blokované mrakmi a zvláštne dažde a kamene prichádzajúce zospodu! Kto vie! Chcem tým povedať, že neviem, ale niektorí vedci si asi myslia, že to vedia. Takže to je dôvod, prečo kvetinové tóny vôbec neovplyvnili T-Rex negatívne. Skôr naopak, pomohli mu. Samozrejme, bolo pre mňa jednoduchšie predstaviť si parfum, ktorý bol veľmi zemitý a v istom zmysle veľmi kvetinový, ale spôsob, akým som využil kvetinové tóny v T-Rexe, nie je práve príjemný. Verím, že predkladá všeobecnú predstavu o kvetoch trochu vulgárnym spôsobom.
V určitom okamihu počas vývoja T-Rex som navrhol, aby sme parfum trochu stlmili, nech je menej avantgardný, ale viac nositeľný. Bol to kompromis k vašej pôvodnej vízii, ako by T-Rex mal voňať?
Myslím, že prvá verzia bola veľmi zaujímavou reprezentáciou „T-Rex“. Ako som už povedal, táto téma sa môže týkať len seba samej. Tak ako ho môžeme porovnávať s niečím iným? Je vaša tvár skutočnejšia na fotografii ako v zrkadle? Alebo je skutočnejšia po oholení, alebo je skutočnejšia, keď niekto vašu tvár pohladí, alebo keď udriete tvárou o stenu? Myslím, že T-Rex je stále T-Rex, a vždy T-Rexom aj bol. Stále hovorímeo tom istom len inak. Môžete povedať jeden príbeh za hodinu, za dve minúty alebo v haiku. Viem, že je to stále ten istý príbeh.
Som veľmi hrdý na to, že tento projekt bude vo vašej zbierke jediným zvieraťom, ktoré už vyhynulo. Máme čo do činenia so zvieraťom, ktoré sa ťažko dáva do súvisu… Napríklad taký aligátor. Nie je dosť veľký. Pozrite sa na slona. Stále nestačí. Pre mňa je to veľmi koncepčné zviera. Je to ako hrať sa na zviera, ale toto zviera je naozaj len konceptom. Je to tak vzdialené od toho, čo poznáme. Takže to bolo pre mňa naozaj vzrušujúce, keby ste ma požiadali, aby som vytvoril Zebra parfum a povedali, že to bude zaujímavé, poviem no a čo! S T-Rexom o tom ale diskutovať nemôžete!
Čo vás najbližšie čaká?

Toto leto budem pár dní učiť malé deti vo veku 6-8 rokov. Budeme sa hrať s vôňami a pachmi, rozprávať príbehy s vôňami. Bude to veľmi oslobodzujúce a úžasné, pretože deti nemajú žiadne predsudky voči vôňam. Viete, že môžu si očuchať svoje vlastné hovienko a su šťastné. Budeme mať skvelý čas, budeme skúmať rôzne materiály, miešať ich atď.
Škola je umiestnená v horách, na severe Talianska, kde robia hodiny s odlišnými témami. Spýtali sa ma, či by som s nimi nechcel urobiť niečo zaujímavé o parfumoch. Vo všeobecnosti robia kurzy pre dospelých, ale majú jeden týždeň venovaný deťom. Je to pre mňa vlastne celkom náročné, pretože z bezpečnostného hľadiska nie je ľahké pripraviť si materiály.
Ďakujem vám za váš čas, Antonio!
Zoologist Tyrannosaurus Rex vyjde na trh na jeseň 2018.
Victor Wong

Share this post